FAQ - veel gestelde vragen

Over Urban Steel

↓Wie is Urban Steel?

Urban Steel is gespecialiseerd in de verkoop en productie van metalen trappen en balustrades voor de residentiële, particuliere markt. Door zowel zelfbouwpakketten als plaatsingen aan te bieden kunnen we een ruim publiek bedienen.

Urban Steel gelooft er in dat u als klant bij de zoektocht naar uw trap, trapleuning of balustrade vooral transparant geïnformeerd wenst te worden over de prijzen en mogelijkheden. Daarom hebben we bij Urban Steel sterk ingezet op digitalisering en transparantie van wat de mogelijkheden zijn van onze aangeboden producten, en voor welke prijs. Zo kan u zelf op de site uw gewenste configuratie samenstellen, en onmiddellijk ervaren welke implicaties uw keuzes hebben op de prijs. Deze beleving is uniek in de markt van trappen, trapleuningen en balustrades. Iedereen kan online een gepersonaliseerde prijsofferte maken met behulp van een gebruiksvriendelijke en intuïtieve prijscalculator.

↓Ik heb een vraag voor Urban Steel. Hoe kan ik best contact opnemen?

Er zijn verschillende manieren om Urban Steel te contacteren. Al onze contactgegevens staan op onze contactpagina.
Wens je onmiddellijk een oplossing of heb je een dringende vraag? Je kan ons steeds telefonisch bereiken tijdens de kantooruren.
Heb je een meer uitgebreide vraag? Je kan ons altijd een mail sturen. Ook kun je een bericht achterlaten op onze contactpagina.

↓Ik wil de toonzaal bezoeken. Wat moet ik doen?

Een Urban Steel toonzaal heeft geen vaste openingsuren. Er wordt steeds gewerkt op afspraak. Zo kan er voldoende aandacht en tijd besteed worden aan uw project.
U kan online een afspraak maken, of u neemt telefonisch contact met ons op.

↓Hoe maak ik een afspraak?

U kan online een afspraak maken via onze afspraakpagina, of u neemt telefonisch contact met ons op via onze contactpagina.

Prijsconfigurator

↓Waarom moet ik registreren en vervolgens inloggen op de site voor een offerteaanvraag?

Tijdens de registratie worden uw adresgegevens gevraagd. Het is voor ons noodzakelijk om uw woonplaats te kennen alvorens wij een gepersonaliseerde prijsofferte kunnen opmaken. Met de Urban Steel product configurator kan u zelf uw prijs berekenen. Aan de hand van de keuzemenu’s stelt u zelf uw trap, trapleuning of balustrade samen. De prijs wordt automatisch berekend. Bij deze berekeningen wordt automatisch rekening gehouden met de rijtijd van de techniekers tussen het dichtstbijzijnde filiaal en uw (werf)adres. Gezien de huidige verkeersdrukte, is dit een belangrijke factor in uw prijsberekening. Zo zal er logischerwijs minder tijd gespendeerd worden aan de plaatsing van een balustrade naast de deur, dan de plaatsing van dezelfde balustrade aan de andere kant van het land. Om iedereen de best mogelijke prijs aan te bieden zal de configurator op basis van uw (werf)adres de gemiddelde rijtijd berekenen.

↓Wat gebeurt er als ik niet wens te registreren en in te loggen?

Tijdens de registratie worden uw adresgegevens gevraagd. Het is voor ons noodzakelijk om uw woonplaats te kennen alvorens wij een gepersonaliseerde prijsofferte kunnen opmaken. Indien u zich niet wenst te registreren, worden de prijzen berekend op een standaard rijtijd van 20 minuten.

↓Met welke gegevens wordt er standaard rekening gehouden?

Alle eenheidsprijzen van onze producten worden bepaald op een standaard rijtijd van 20 minuten.
Voor trapleuningen en balustrades wordt de indicatieve prijs berekend per lopende meter bij een lengte van 5 meter.
Voor trappen wordt de incicatieve prijs berekend voor een trap met 16 treden.
Alle prijzen vermeld op de site zijn exclusief BTW.

Offerte

↓Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Bij Urban Steel kan je op verschillende manieren een offerte aanvragen:

↓Hoe werkt het offertesysteem?

Urban Steel heeft een uniek offerte systeem ontwikkeld. Met de Urban Steel product configurator kan u zelf uw prijs berekenen. Aan de hand van de keuzemenu’s stelt u zelf uw trap, trapleuning of balustrade samen. De prijs wordt automatisch berekend. Bij deze berekeningen wordt automatisch rekening gehouden met de rijtijd van de techniekers tussen het dichtstbijzijnde filiaal en uw (werf)adres. U kan verschillende producten zoals bv. een trap met trapleuning samenbrengen op één offerteaanvraag. Het systeem zal automatisch rekening houden met de verschillende factoren van alle verschillende producten.

Indien u twijfelt tussen verschillende uitvoeringen, kan u makkelijk verschillende prijsoffertes maken en ze naast elkaar leggen om te vergelijken.

Indien u tevreden bent over de gekozen producten, en u een definitieve prijsofferte wenst, dan kan u de offerteaanvraag doorsturen naar een Urban Steel medewerker. Om een goede inschatting van uw situatie te maken, vragen we u om enkele foto’s en eventuele (ver)bouwplannen toe te voegen aan uw offerteaanvraag. Een Urban Steel medewerker zal uw offerteaanvraag persoonlijk bekijken en evalueren. Bij onduidelijkheden of vragen zal de medewerker u contacteren voor meer informatie.

Na eventuele aanpassingen zal de offerteaanvraag goedgekeurd worden, en ontvangt u een geldige, definitieve prijsofferte.

↓Is een offerteaanvraag bindend?

Neen. Uw offerteaanvraag wordt eerst door een Urban Steel medewerker gecontroleerd. Op basis van eventuele plannen en/of foto’s, kan hij deze offerteaanvraag aanpassen of valideren. Wanneer uw offerteaanvraag is gevalideerd door een Urban Steel medewerker, kan deze offerteaanvraag omgezet worden naar een officiële, bindende offerte.

↓Wat is het verschil tussen een offerteaanvraag en (goedgekeurde) offerte?

Een offerteaanvraag wordt door u, als gebruiker van de site, zelf samengesteld. Aangezien een site niet met elke situatie of elke behoefte of gelijk welke uitzondering kan rekening houden, is de prijs die de configurator op de website laat zien, een goede benadering van de definitieve prijs. De offerteaanvraag dient altijd doorgestuurd te worden naar een Urban Steel medewerker om een goedkeuring te ontvangen. Pas wanneer uw offerteaanvraag wordt goedgekeurd, heeft u een officiële prijsofferte met een vaste prijs.

↓Hoelang is een goedgekeurde offerte geldig?

Een goedgekeurde offerte is 1 maand geldig.

Toonzaal

↓Wanneer kan ik de toonzaal bezoeken?

Een Urban Steel toonzaal heeft geen vaste openingsuren. Er wordt steeds gewerkt op afspraak. Zo kan er voldoende aandacht en tijd besteed worden aan uw project.
U kan online een afspraak maken, of u neemt telefonisch contact met ons op.

↓Wat zijn de openingsuren van de toonzaal?

Een Urban Steel toonzaal heeft geen vaste openingsuren. Er wordt steeds gewerkt op afspraak. Zo kan er voldoende aandacht en tijd besteed worden aan uw project.
U kan online een afspraak maken, of u neemt telefonisch contact met ons op.

↓Waar is de toonzaal gelegen?

U kan hier het adres van uw Urban Steel toonzaal bekijken.

↓Hoe maak ik een afspraak?

U kan online een afspraak maken via onze afspraakpagina, of u neemt telefonisch contact met ons op via onze contactpagina.

Bestellen in de webshop

↓Welke onderdelen kan ik bestellen in de webshop?

Urban Steel biedt niet alleen complete trappen, trapleuningen en/of balustrades aan, maar heeft ook een aanbod van meer dan 7500 losse onderdelen. Met deze onderdelen kan u als zelfbouwer zelf een combinatie samenstellen voor een oplossing die we niet standaard aanbieden. Of u kan de onderdelen gebruiken om een standaard combinatie te complementeren en zo aan te passen aan uw specifieke behoeften.

Naast de inox en aluminium onderdelen, vindt u ook losse glasplaten en glas toebehoren. De losse glasplaten worden enkel geplaatst als ze deel uitmaken van een standaard product. Losse glasplaten kunnen enkel afgehaald worden.

↓Kan ik een bestelling annuleren en/of wijzigen?

Anwtoord

↓Hoe kan ik mijn bestelbon raadplegen?

Anwtoord

↓Is er garantie op de artikelen?

Anwtoord

↓Wat moet ik doen wanneer een artikel beschadigd is?

Anwtoord

↓Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Anwtoord

Bestellen van trappen, trapleuningen en balustrades

↓Kan ik een online een trap, trapleuning en/of bestellen op de website?

Anwtoord

↓Kan ik een bestelling annuleren?

Anwtoord

↓Wanneer is een bestelling bevestigd? De bestelling wordt bevestigd door het opmaken van de voorschotfactuur.

Anwtoord

↓Hoelang blijft een bestelbon geldig?

Na bestelling blijft uw prijs 12 maanden geldig, indien er nog langer gewacht wordt met de plaatsing van de trap wordt de prijs aangepast aan de prijs van het moment.

↓Hoe verloopt het bestelproces?

Anwtoord

↓Hoe kan ik mijn bestelbon raadplegen?

Anwtoord

↓Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Anwtoord

Plaatsing

↓Wanneer wordt mijn bestelling geplaatst?

Anwtoord

↓Wat is de uitvoeringstermijn?

De uitvoeringstermijn bedraagt minimum 60 werkdagen na akkoord indien niet anders overeengekomen.

↓Moeten er voorbereidingen getroffen worden?

Na het plaatsen van de chape op de beide niveaus en het geven van diktes van de daarop komende vloerafwerking komen we opmeten. Voor balustrades dienen de terrassen, bordessen, trappen afgewerkt te zijn en vrij van bouwafval, beschermmateriaal of andere goederen. Na goedkeuring van de tekeningen en onder normale omstandigheden dienen de werken beëindigd te zijn, indien plaatsing mogelijk is, uiterlijk 40 werkdagen nadat wij de goedgekeurde tekeningen terug ontvangen hebben.

↓Moet ik aanwezig zijn tijdens de plaatsing?

Anwtoord

↓De plaatsing kan door omstandigheden niet doorgaan. Wat moet ik doen?

Anwtoord

↓Kunnen er bijkomende werken aangevraagd worden? Hoe gaat dit in zijn werk?

Bijkomende werken zullen in regie worden aangerekend aan € 44,60 per uur, vermeerderd met verplaatsingskosten.

↓Kan de trap, trapleuning en/of balustrade na plaatsing onmiddellijk gebruikt worden?

Anwtoord

↓Er dient een balustrade of borstwering geplaatst te worden op een (dak)terras. Is dit mogelijk?

Indien bij het plaatsen van een balustrade of borstwering op een (dak)terras door de dakbedekking moet geboord worden, geeft de opdrachtgever de toestemming dat Urban Steel door de dakbedekking mag boren om de balustrade of borstwering te bevestigen. De opdrachtgever is verantwoordelijk om het (dak)terras terug waterdicht te maken. Urban Steel kan onder geen beding verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele waterdoorsijpeling en/of daaruit vloeiende waterschade.

Facturatie

↓Hoe verloopt de facturatie? (betalingsvoorwaarden)

Anwtoord

↓Wat is de betalingstermijn van een factuur?

Anwtoord

↓Ik heb een klacht. Mag ik wachten met de betaling van mijn factuur?

Anwtoord

Klachten

↓Ik ben niet tevreden over de plaatsing. Wat moet ik doen?

De opdrachtgever en/of zijn architect beschikken over een termijn van 7 dagen na de plaatsing van de trap, balustrade, trapleuning om opmerkingen te formuleren of goedkeuring mee te delen omtrent de uitgevoerde werken.

↓Ik ben niet tevreden over het materiaal. Wat moet ik doen?

Anwtoord

↓Wat moet ik doen wanneer een artikel beschadigd is?

Anwtoord

↓Wat moet ik doen wanneer er beschadigingen zijn aan de woning of werf?

Het opnieuw pleisteren van de beschadiging valt niet ten laste van Urban Steel. De trap dient ook geplaatst te worden voor het schilderen of plakken van vlies- of behangpapier op de muur.

↓De kleur van mijn trap is niet egaal. Is dit normaal?

De mooie, zwarte kleur die ontstaat bij het warmwalsen van staal, is niet volledig egaal van kleur en er kunnen kleurverschillen mogelijk zijn. Dit kan zich uiten in natuurlijke tekeningen welke elke trap uniek maakt.

↓De lasnaden zijn nog zichtbaar. Is dit normaal?

De trap en/of balustrades in behandeld warm gewalst staal worden ambachtelijk vervaardigd. De lasnaden blijven zichtbaar en horen bij het ontwerp.

Verzendkosten

↓Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Anwtoord

↓Waarom ken ik bij sommige producten niet onmiddellijk de verzendkosten?

Anwtoord

Verzending van je bestelling

↓Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Anwtoord

↓Vanwaar de langere levertijden?

Anwtoord

↓Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Anwtoord

↓Door welke verzenddiensten kan mijn pakket bezorgd worden?

Anwtoord

Betalen

↓Welke betaalopties kan ik gebruiken?

Anwtoord

↓Hoe weet ik of mijn betaling goed ontvangen is?

Anwtoord

Retourneren

↓Kan ik mijn bestelling helemaal of gedeeltelijk retour sturen?

Anwtoord

↓Hoe retourneer ik een artikel?

Anwtoord

↓Hoe wordt een annulering of retourzending terugbetaald?

Anwtoord

↓Wat zijn IBAN en BIC nummers?

Anwtoord

Mijn profiel

↓Ik wil mijn persoonlijke gegevens of (e-mail) voorkeuren aanpassen. Hoe doe ik dat?

Je kan al je persoonlijke gegevens en (e-mail) voorkeuren altijd aanpassen in Mijn gegevens. Heb je hulp nodig? Aarzel dan niet om contact op te nemen via de contactpagina.

↓Ik wil andere gegevens doorgeven voor facturatie. Hoe doe ik dat?

Anwtoord

↓Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Je kan je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen door op deze link te klikken.

↓Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonlijke gegevens (GPDR)?

Anwtoord

BTW tarieven

↓Wanneer kan ik gebruik maken van een verlaagd btw-tarief van 6%?

Anwtoord

Normeringen

↓Wat zijn normeringen?

Anwtoord

↓Ben ik verplicht om de normeringen betreffende trappen, balustrades en trapleuningen te volgen?

Anwtoord